Sunday 10 July 2011

pergilah rinduku......

Mengatur langkah menyusuri pesisir pantai kesayuan
terpukul aku pada laut badai yg menghempas
Serimbun kasih aku pacakkkan pada harapan
tersedar aku  memecah lamunan kerinduan

Pada sang pencinta yg setia
lewati hari-hari yg suram tiada indahnya

kau ku temukan pada hati yg telah resah
tersisip kalimah cinta pada sekeping nota yg usang
tiada bmakna....pudar tintanya sejarah cintaku


aku berlari mcari kamu
 meraih erat mulus jari jemarimu
agar tidak lagi terlerai membiarkan kamu
tercari...cari & trus mcari...

seraut indah senyumanmu
aku lakarkan pd manisnya impianmu
pada sakit ,perit & kekecewaanku
mengingati kamu adalah yg terindah dalam hidupku

kau pergi pada sekujur jasad meninggalkan aku
hanya pada sebuah khayalan mampu aku lontarkan
untuk ku zahirkan dirimu
agar aku tidak lagi rindu dan trus merinduimu...


Andai nya sampai waktu...
aku mahu kau setia menantiku
di ambang kasih syurga milik kita
Dengan izin wahai sang Pencipta

Ya Allah....kuatkan hatiku
Teguhkan jiwaku....utuhkan kasihku
Paksikan janjiku
Agar dirimu akan selalu ku kenangi



7 comments:

  1. sgt puitis..akak sndiri cipta ke?

    ReplyDelete
  2. hehehe...leh antor kt majalah x??? ye le dik...klu ciplak org punye kna saman lak...hehehhe...nk gnti a.samad said le katakn...:)

    ReplyDelete
  3. huiyo..gler la..igt ciplak ckit2 org lain nyer..tabik spring la..akak kne anta kt mjlh ni..hehe

    ReplyDelete
  4. nie akak dedicate pd arwah mak...tgk je gmbr die...trus dpt ilham..

    ReplyDelete
  5. yeke..kalo cm 2 akak tgk muke ain rase2 ade ilham x???haha

    ReplyDelete