Friday 19 August 2011

Aku Bukan Boneka

perasaan itu seolah membunuhku
hati pilu tika sarat luka yang baru
wajah itu hambar untuk ku pandang
kerana DIA....aku kian hilang.

jauh lamunanku menebarkan ruang waktu
risau hatiku kala aku terbungkam
pada tiap waktu yang menyapa
kerana rindu itu kian menyiksa

aku butuh kamu
aku rindu kamu
aku mahu kamu...

tapi kamu di mana???

puas aku mencari
puas aku susuri
puas aku jejaki

kau tegar menghukum aku
membelenggu akal dan fikiranku
hingga kau mampu melakar asmara
aku terkurung kerna helah yang kau ciptakan.

untuk apa kau hadir
jika niat mu hanya bagai menikam
aku dari belakang

wajah mulus mu bagai bukan pesalah
lentok riakmu hanya mencemarkan kesucian
santunmu bagaikan ada yang tak kena
kerana engkau umpama perosak yang membinasakan.

hairan aku melihat reaksimu
tampak tenang sekilas pandangan
hanya dusta merajai jiwamu
aku tak ubah boneka di matamu


pergilah kau jauh dari sisi hidupku
aku tak mahu kian terluka lagi
kerana aku sedar aku tak punya siapa
kemenangan engkau bagiku tidak bermakna

hari ini ku tewas tak bererti aku mengalah
Biarkan aku pergi kerana aku tak gusar
pada insan sepertimu yang tak pernah menghargai
apa itu nilai sebuah ikatan
yang aku tak pernah minta untuk dibalas

No comments:

Post a Comment