Saturday 26 November 2011

T.E.M.A.N


seindah waktu dulu tak mungkin bisa aku hampiri
kerdilnya diriku di penghujung sendu
aku merenung saat waktu kau kian menjauh
menidakkan kehadiran ini sebagai temanmu

Harus banggakah aku akan cemuhanmu dulu 
Pedih lukaku kian meresahkan kabut
Hadirnya dia mematahkan rinduku
Dia yang kau damba, aku keliru

kau semakin hilang dalam bayang-bayang palsu
cerita dulu aku pendamkan
bagiku tak apa
aku akan sentiasa ada disisimu
kerna janji aku tak kan menipu

terima kasih teman atas apa adanya
Bandingkan aku tatkala bersamanya
aku pasti Allah tetap ada
percaya setiap rahsia ada jawapannya


Bagimu dia lah segala
segenap ruang dan waktu
pelengkap segala ceria
kesakitan pada diriku tak mungkin sama apa yang telah kau rasa...
walaupun begitu...aku tetap ikhlas menerima


Kagumnya kamu atas apa adanya dia
Menolak aku sejauh mungkin
Hingga kau lupa siapa pula aku pada satu ketika
kerana kasih ini takkan mungkin berpaling

aku mahukan momen yang dulu
Saat kau tidak lagi mengenali si dia
aku mahu engkau yang dulu
seorang wanita yang berpegang pada janjinya!

No comments:

Post a Comment