Friday 12 August 2011

Cinta Teragung

Maafkan aku sekiranya tak termampu
Untuk mencurahkan semua isi hatiku
Ternyata tak terkata
Rinduku padamu

Ku takkan bisa menjadi lebih
Dari apa yang terdaya
Namun ku tetap berjanji
Akan masih mencuba untuk
Memujuk hatimu
Mencintai aku
Kerna semua yang ada
Hanyalah untukmu

Secebis perasaan ku hamparkan
Membawa sejuta harapan
Menagih cinta
Teragung darimu


Maafkan aku sekiranya
Tak termampu untuk
Mencurahkan semua
Isi hatiku


Mula-mula saya dengar lagu nie...saya ambil endah tak endah je macam angin lalu...hari makin hari saya tetap buat macam tu...TAPI..pada suatu hari masa saya memandu sorang2...saya bukak la radio...radio Hotfm masa tu..saya pun nyanyi semua lagu yang deejay putarkan...bila ada lagu yang saya tak hafal,saya akan dengar je..
Nak jadi cerita,,perjalanan saya masa tu agak jauh...so bila sampai turn lagu Hazama dimainkan...saya kuatkan volume skit...sebabnya saya tak hafal lirik lagu nie..bila saya dengar je masa sekali tu..terus dalam ati saya berkata,"menarik la lagu nie"...pastu,bila sampai umah..saya terus bukak laptop saya dan "on" kan lagu nie & cari lirik...sumpah..nyesal nape la x minat dari awal...liriknya sangat menyentuh hati saya kerana ia mengisahkan betapa sukarnya "dia" untuk meraih kasih dari seseorang & dalam masa yang sama "dia" turut menyatakan dia akan berusaha semoga cinta "dia" akan diterima jua akhirnya...
Dan akhirnya saya turut jatuh cinta dengan lagu nie kerana liriknya penuh keikhlasan cuma adakah seseorang itu mahu untuk menerima sebuah "cinta teragung" dr saya???
i have no idea...saya akan menunggu dan terus menunggu sehingga saya mampu mempunyai "cinta teragung" itu...bila,siapa & bagaimana ???? wallahualam...saya akan terus berdoa semoga akan hadirnya 'cinta teragung" itu...dan saya percaya akan setiap janji ALLAH bahawa setiap kejadian pasti ada hikmahnya...

No comments:

Post a Comment