Sunday 7 August 2011

kisah siri 4...Seribu Burung Kertas


Sewaktu di awal percintaan, Boy melipat 1000 burung kertas buat Girl supaya Girl menggantungkannya di dalam bilik. Boy menyatakan 1000 burung kertas itu menandakan erti 1000 ketulusan hatinya terhadap Girl.

Girl dan Boy berasakan setiap detk percintaan mereka begitu indah sekali.

Tapi entah kenapa, di suatu hari Girl mula menjauhi Boy. Girl telah memutuskan untuk berkahwin dengan seorang lelaki kaya dan akan berhijrah ke Perancis serta menetap di kota Paris tempat impiannya selama ini.

Sewaktu Girl mahu memutuskan hubungannya dengan Boy, Girl memberitahu "kita harus melihat dunia ini dari sudut yang matang.Perkahwinan bagi wanita adalah kehidupan kedua kalinya! Aku harus memegang kesempatan ini dengan baik.Kamu terlalu miskin.Aku tidak sanggup membayangkan bagaimana kehidupan kita setelah berkahwin."

Setelah Girl pergi ke Perancis, Boy bekerja keras bagi membuktikan dia juga boleh berjaya. Boy melakukan banyak kerja. Dia pernah menjual buku ,menjadi karyawan sementara dan berniaga kecil-kecilan.Setiap pekerjaannya dilakukan dengan tekun dengan hati yang cekal.

Selang beberapa tahun...



Berkat usahanya tanpa henti dan dorongan teman-teman..akhirnya Boy berjaya memiliki sebuah syarikat yang berjaya.Dia sudah menjadi seorang lelaki yang kaya tetapi hatinya masih teringat-ingat pada Girl. Boy masih tidak dapat melupakan gadis yang pernah bertakhta di hatinya.

Di suatu hari waktu hujan turun, Boy dari keretanya melihat sepasang suami isteri tua berjalan perlahan di hadapannya. Dia amat mengenali mereka.Mereka adalah orang tua Girl.

Hati Boy berdetik. Dia ingin mereka melihat bahawa dia sekarang tidak hanya mempunyai kereta sendiri,tetapi juga mempunyai sebuah villa indah dan syarikat sendiri.Boy ingin mereka tahu bahawa dia bukan lagi seorang yang miskin tetapi kini adalah seorang majikan kaya. Boy memandu keretanya perlahan sambil mengikuti kedua orang tua tersebut.

Hujan terus turun tanpa henti biarpun kedua orang tua itu memakai payung tetapi badan mereka tetap basah kerana dek hujan.


Sewaktu mereka sampai ke destinasi,Boy tercengang melihat apa yang ada di depan matanya.Ia adalah sebuah tanah perkuburan. Boy mengikuti Orang tua Girl.Mereka berdiri dihadapan sebuah kubur. Boy melihat tulisan di atas batu nisan terpahat nama Girl yang dirinduinya.

Boy terduduk seperti tidak percaya apa yang ada di depan matanya sekarang.Orang tua Girl terperanjat sambil memegang bahu Boy lantas memberitahu "Girl sebenarnya tidak pergi ke Paris,tetapi Girl sebenarnya menghidap penyakit barah. Girl telah pun pergi meninggalkan kita semua buat selama-lamanya".

"Boy...Girl ingin Boy menjadi seorang yang berjaya dan mempunyai keluarga yang harmoni Maka itu Girl terpaksa berbohong kepada Boy dulu. Girl ada menyatakan yang dia sangat menyintai Boy...Namun dia percaya kalau Boy berusaha,pasti Boy akan berjaya".

"Girl juga ada berkata...jika suatu hari nanti sekiranya Boy datang ke kuburnya, dia amat berharap Boy akan membawa beberapa burung kertas buatnya.

Boy melutut sambil menangis semahu mahunya kerana dia tidak menyangka yang Girl menyembunyikan segala tentang dirinya dari pengetahuan Boy sedangkan selama ini Boy merasakan Girl begitu tergamak meninggalkan Boy hanya kerana Boy tidak berharta.Jauh di lubuk hati Boy,seandainya dia tahu Girl menderita selama ini,Boy takkan sesekali membiarkan Girl menghabiskan masa-masa terakhirnya dalam kesedihan.

Hujan hari itu terasa tidak akan berhenti lalu membasahi sekujur tubuh Boy. Boy teringat akan senyuman Girl yang begitu manis dan tulus. Mengingati semua itu, hatinya terasa berkecai.
Di waktu lapang bila Boy duduk menyendiri, Boy pasti teringatkan segala perkara mengenai Girl. Tanpa sedar, airmata Boy megalir laju membasahi pipi. Bila Boy terdengar lagu Alyah,baru dia sedar hakikat antara dia dan Girl telah ditakdirkan untuk bertemu,bercinta tetapi tidak bersama.


Kisah Hati
Hatiku hatimu
Menjadi satu cinta
Ku rasa hadirmu
Menyempurnakan aku

Tapi cinta bukan milik kita
Semua harus berakhir

Chorus
Cinta kau dan aku
Takkan mungkin bersatu
Untuk saat ini di dunia ini

Mungkin kita bersama
Nanti di atas sana
Biar ku setia menjaga cintamu
Selamanya

Tapi cinta bukan milik kita
Semua harus berakhir

Ulang Chorus

Mungkin kita bersama
Nanti di atas sana
Biar ku setia menjaga cintamu

Ulang Chorus

Biar ku setia menjaga cintamu
Selamanya


2 comments:

  1. sedih nyer cite ni kak..mmg skt kalo kte mnyintai seseorg tp kte xdpt bsame..tp 2 la name nyer takdir..:I

    ReplyDelete
  2. http://nalurerenewws.blogspot.com/2018/07/taipanqq-4-keuntungan-mencatat-siklus.html

    Taipanbiru
    TAIPANBIRU . COM | QQTAIPAN .NET | ASIATAIPAN . COM |
    -KARTU BOLEH BANDING, SERVICE JANGAN TANDING !-
    Jangan Menunda Kemenangan Bermain Anda ! Segera Daftarkan User ID terbaik nya & Mainkan Kartu Bagusnya.
    Dengan minimal Deposit hanya Rp 20.000,-
    1 user ID sudah bisa bermain 8 Permainan.
    BandarQ
    AduQ
    Capsasusun
    Domino99
    Poker
    BandarPoker
    Sakong
    Bandar66

    Kami juga akan memudahkan anda untuk pembuatan ID dengan registrasi secara gratis.
    Untuk proses DEPO & WITHDRAW langsung ditangani oleh
    customer service kami yang profesional dan ramah.
    NO SYSTEM ROBOT!!! 100 % PLAYER Vs PLAYER
    Anda Juga Dapat Memainkannya Via Android / IPhone / IPad
    Untuk info lebih jelas silahkan hubungi CS kami-Online 24jam !!
    • WA: +62 813 8217 0873
    • BB : E314EED5

    Daftar taipanqq

    Taipanqq

    taipanqq.com

    Agen BandarQ

    Kartu Online

    Taipan1945

    Judi Online

    AgenSakong

    ReplyDelete