Tuesday 5 July 2011

CINTA ITU TAK TERLIHAT

Diam-diam bpandangan…mata btentang mata…malu2 aku malu ko buat begitu
Jeling2..ko mjeling,senyumanmu mgoda…lama2 dlm diam,aku jatuh cinta….”

Hmmm….beginikah keunikan nya rse C.I.N.T.A???? mula2…diam tp pndg… curik punye curik…dh dpt pndg,malu pulak.hehehe.muka dh naik blusher trus snyum….akhirnya dlm tmn tmbuh bunga taik ayam…kih..kih..kih…but so sweet…..
Terpanggil rse nk “ubahsuai” satu cite mgenai kwn saya nie…tp ape2 pn jari jemari ini rse laju je nk mnaip….hrp2 kwn saya tu x le kcik ati ngan saya…hehehehe…
Pepatah slalu mgungkapkn..”x knl maka x cinta..”…..”dari mata turun ke hati..”…”belum cuba,belum tau…”agak korg la kn….ungkapan cmnie bile agknya ssuai dgunakn…nk tau time bile saya leh gunakn…let’s continue my “liar” story…
Saya mpunyai seorg kwn yg sgt mnarik pd phatian para teruna…maka tdk hairanlah sjk saya mgenalinya….x pnh ade skalipn saya dgr xde jejaka yg x jtuh ati ngan kwn saya nie….orgnya putih gebu…snyumannya manja…ckpnye plak ala2 “sengau”..hahahaha…tp org nya leh thn garang gak… walauape pn dia, I’m proud to be her friend…because why….ermmm…she is a nice girl….
Kisah kwn saya sgt desenangi oleh raaamaaaiiiiiii teruna dh sjk lama….tp wlaupn rmai yg mcuba dihati nya Cuma ada satu insan yg bjaya btahkta di hatinya….tp bak kate org la kan..klu org dh lawa..mcm mane pn ade pakwe…dia ttp ade pminat..tau x nape saya ckp mcm nie…
Bgini kisahnya…bmula  saya dikenalkn pd ptemuan yg “sengaja” dibuat…saya seorg pmerhati yg sgt bhemah…mula mgamati pgerakkan mata..ptuturan kata…gerak bibir & bhsa serta body language yg dilontarkn dgn jayanya tlh mberi impak audio visual natural kpd saya utuk dprterjemahkn mgikut intisari kmus Dia Wadiha…hehehhe….asalnye kwn saya nie ade plan lain utk saya…tp dia xtau…yg plan die tu x mjadi…TAPI..hakikatnya kisah dia yg jdi phatian saya skrg…hehehe…ape nk wt…nsib le dik…akak x dapek nk nolong…hehehehe…
So kisah diorg nie bmula scara professional ats dsr kerja  blarutan apbila si jejaka nie sering mberi input dr hari ke shari sbagaimana sejajar ngan usia & pgalamannya…input yg dmaksudkn x kra la…kisah khidupan ke…hal ehwal kerja ke….ekonomi Negara ke@ swaktu dgn nya…pndek kata…mcm2 cerita la..
Tapikan…ehem22..sakit tekak lak…kering tekak kot…xpn haus…AIRR..AIR..AIR...ne nong..ne nong…bomba pn smpai….dusshhh…abis kuyup aku kna siram…(iklan sat…)
“Dr mata turun ke hati…”dr hati x tau r pasnie nk trun mane dh..hehehe…xpn klu satu hari x dgr suara kate org…dpt tgk bumbung umah pn jdi la…tp nie lain jdinya…xdpt msg…nk dgr suara “sengau” pn jdi la…HAHAHAHA…
                                                                                         
Bru2 nie nk jdi cite…kwn saya nie mrajuk coz die hmpir ½ jam dok nunggu le kot jejaka nie dtg le mengalu2kn khadiran rakan sejati mhadiri fair yg dianjurkan oleh sbuah pbankan.ngan smgt mhargai sbuah psahabtan...dia mlangkah pergi stlh hati tluka akibt ksibukan si jejaka yg tlalu le sibukkk smpaikn kwn dtg pn x dilyn….tp stakat mane le kwn saya nie nk mrajuk nye…atas dsr professional maka isu2 official perlu la diutamakn…jdi x knl maka x cinta…as a human….kte pasti ada ksilapan…sgala khilaf spnjg psahabatan pasti akn mberi impak yg mdlm skiranya tiada keikhlasan & kjujuran dlm sesuatu phubungan.tidak kiralh bagaimana phubungan itu bmula,tjadi @ blaku….
Dlm ati nk pulih blik dr mrajuk..akhirnya psahabatan itu balngsung kmbali apabila si jejaka td tlh mmohon maaf…bg saya,ada ssuatu yg ttarik ati ini mgenai mereka…tp yelah…ini sume kuasa Allah…
Ape yg pasti disini saya hanya ingin bkongsi kbahagiaan bagaimana seorg wanita mmpu  mberi  sinar dlm  sbuah khidupan..wanita ibarat pelita….bila ia dinyalakn ia akn nmpk cantik shgga mmpu menerangi sgenap kegelapan…tp wahai sang pria…ku mohon agar jgn jadikn pelita itu mbakar sgala2nya…hanya kerna kamu mmpu mnakluki hati si wanita….skeras2 mane hati wanita itu,ia akan mmudahkn hatimu tnpa perlu diduga stibanya hati si pemilik itu tgerak utk mnerimanya…tak knl maka x cinta..
Saya sering mbaca kata2 motivasi di segenap bhn bacaan…antara kata2 yg mnarik phatian saya ialah dr
Pak Ngah(Farith Ismeth Emir)
 Apabila Allah cepat makbulkan doamu, maka DIA menyayangimu,
Apabila DIA lambat makbulkan doamu, maka DIA ingin mengujimu,
Apabila DIA tidak makbulkan doamu, maka Dia merancang sesuatu yang lebih baik untukmu. Oleh itu, sentiasalah bersangka baik pada ALLAH dalam apa jua keadaan pun, kerana kasih sayang ALLAH itu mendahului kemurkaanNya
.
 
 



Top of Form






Ape2 pn saya suka dgn bca  skrip dr blog Dari Sebelah Zara yg diberi tajuk Perlukah meluahkan perasaan walaupun tauhu akan kecewa dan terluka?? Hadapi dan terima risiko…
Moon : Aku ada suka seseorang.
Aku : Eh, dah buka hati untuk bercinta semula?
Moon : Tapi, orang tu tak tahu aku suka dia.
Aku : Macam mana pula tu?
Moon : Kami sama-sama dalam satu pasukan kerja, dia baik, selalu tolong aku.
Aku : Jadi, kau jatuh hati dengan dia?
Moon : Aku rasa aku suka sangat-sangat dengan dia. Kadangkala aku pergi kerja pun sebab aku senang bekerja dengan dia.
Aku : Payah dah ni. Dia tahu ke?
Moon : Entahlah. Aku sendiri tak pasti.
Aku : Dia baik dengan kau sahaja?
Moon : Dia baik dengan semua orang, tapi entahlah, aku rasa sakit sangat tanggung benda ini seorang diri.
Aku : Luahkan.
Moon : Aku luahkan pada kau la ni.
Aku : Kau luahkan pada aku, mana jadi apa? Bukan aku orang yang kau suka.
Moon : Janganlah jadi homoseksual pula. Sudahlah orang selalu keliru dengan kau.
Aku : (ketawa) Sempat nak kenakan aku. Jadi, kau cakaplah dengan dia.
Moon : Aku takut.
Aku : Takut kenapa? Dia dah ada teman wanita? Dah kahwin?
Moon : Kahwin belum sebab rekod dia bujang. Tapi tak tahu ada teman wanita ke tidak.
Aku : Tanya pada sesiapa yang rapat dengan dia.
Moon : Dah. Dia macam tak minat perempuan.
Aku : Dia cenderung pada lelaki ke?
Moon : Bukan. Dia macam kerja sentiasa.
Aku : Dah macam perangai kau.
Moon : Ceh! Nak kenakan aku. Tapi apa kau fikir? Patut tak?
Aku : Terpulang, kalau itu boleh buat kau lega.
Moon : Kalau dia tolak aku macam mana?
Aku : Tak tahu lagi kan?
Moon : Tak sanggup aku.
Aku : Terpulang kalau kau nak pendam sahaja.
Moon : Tapi sakit...
Aku : Doa Moon. Solat istikharah.
Moon : Aku dah buat, berkali-kali. Hati aku berat nak meluahkan.
Aku : Kalau begitu, aku cuma mampu doakan yang terbaik untuk kau.
Moon : Doakan aku ya?
Aku : InsyaALLAH, sentiasa. Kalau dah luahkan, beritahu aku ya?
Moon : Pasti.
Aku : Menunggu perkembangan
.


Smpai di sini saja coretan ku…kembali lagi ngan kisah sterusnya @ bhn suka ria saya bsama teman2 ku…
Adios….IKhlas dr hatiku Dia Wadiha….

No comments:

Post a Comment